I'm okay mait! - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Vivian Muijrers - WaarBenJij.nu I'm okay mait! - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Vivian Muijrers - WaarBenJij.nu

I'm okay mait!

Blijf op de hoogte en volg Vivian

14 Augustus 2015 | Indonesië, Sanur

Fridaynight; week update!

Vrijdag zijn we naar een reggae night geweest, heerlijke avond gehad (met arak uiteraard ;) ). Zaterdag was natuurlijk weer een hangover day en zijn we naar Sanur verhuisd. Binnen een uur waren we om (na een uur op de jongens gewacht te hebben – ik hoor hier thuis! Bali time is fabulously late! No more excuses, My nationality is just not right!). We hebben alles ingericht en pizza- en bieravond gehad. Zondag hebben we wederom niet veel gedaan.

Maandag begon the office life weer. Negen uur (9.30u) blijft moeilijk… Ik ben gewoon écht écht écht geen ochtendmens en ben bang dat ik dat ook nooit ga worden! (Nog zo’n mooie Bali-eigenschap van mij) De hele week was het rustig op kantoor; de ‘baas’ had meetings met the gouvernment in Jakarta en wij hebben die man van Sanur Village achter de vot aan gezeten (die Balinezen moet je echt pushen als je iets wil / nodig hebt).

Vandaag kwam Gilda terug en we hebben een briefing / update gedaan; wat hebben we gedaan, waar zijn we mee bezig en waar lopen we vast? Wij hebben een FAM-trip inclusief programma voor media van Australië en Singapore. Zij krijgen een driedaags programma om een goed (leuk) beeld van het festival te krijgen en er zo positief over te kunnen schrijven.

Ook kreeg ik vanmorgen te horen dat ik een evenement in Australië van iemand ga overnemen. In oktober ga ik dus naar Sydney en Perth! Op kosten van de organisatie / overheid; tickets en hotel worden betaald. Mari mag mee en zij gaat een weddingevenement mee-organiseren in Singapore. Ik hoop dat ik ook met haar mee mag naar Singapore!

Verder hebben we eigenlijk drie keer niks uitgevoerd deze week en zijn we iedere dag eerder naar huis gegaan. Dinsdag ben ik naar het ziekenhuis geweest. Ik had toen al een week jeukbulten op mijn hoofd. Ze deden ook ontzettend pijn; ik kon mijn haren niet eens kammen en liep de hele dag met enorme hoofdpijn. Ze begonnen op mijn rechterslaap, de kant waar ik de piercings had laten zetten de dag vantevoren, dus ik dacht dat het muggenbulten waren en de hoofdpijn door de piercings. Een week later zijn de muggenbulten via mijn kruin naar mijn linkerslaap verspreid. Ik ben op aanraden van mijn moedertje (wat moet ik toch zonder haar, zelfs in Bali!) maar naar de dokter gegaan. Hij heeft me paracetamol en spierverslappers gegeven. Omdat de bulten op mijn slaap zijn, worden die spieren constant aangetast. Met de spierverslappers zou ik er geen last meer van hebben.
Die pillen liggen nog altijd ongeopend in mijn lade; ze zijn hier een stuk heftiger en alleen voor wat slaapspiertjes durf ik ze niet te gebruiken. Ik neem wel een paracetamolletje meer.
Als ik slechter zou gaan slapen (wat ik hier sowieso al doe) of last van mijn ogen/neus/keel zou krijgen, zou ik meteen terug moeten gaan. Nu loop ik al drie dagen met een keel als schuurpapier, alsof ik op stap ben geweest en enorm hard heb moeten schreeuwen. Als dit na het weekend nog is ga ik terug. De pijn is (bijna) weg – alleen ’s morgens sta ik nog op met hoofdpijn – en de jeuk valt ook reuze mee.

Ohja, sinds vorige week vrijdag heb ik een nieuwe telefoon; iPhone 5. Nu, na een week, ben ik nog altijd niet echt gewend aan iPhone en weet ik niet of het wel echt fijner is zoals iedereen roept. Tijd zal het leren, de krengen zijn duur genoeg om het nog wat langer te proberen. Ik vind het in ieder geval vreselijk dat ik niet zomaar muziek erop kan zetten zoals dat met Samsung wel het geval is. Ik snap he-le-maal niks van iTunes…

Hoe het hier verder gaat? Goed. We kunnen bijna een zoo beginnen zoveel huisdieren hebben we onderhand! Een enorme spin – echt enorm. Ik heb de buurman gevraagd me te helpen. Hij zei ‘ah, that’s a small one! I once got 2 snakes in my room. In the wet season they’re coming from the banana tree behind our backyard. Make sure the owner cuts the leaves before the wet season starts!’ Enggg! Verder dachten we aan het begin van de week dat we een rat tussen de muren / plafond / buiten hadden zitten. We hoorden iets over ons plafond naar buiten lopen. Waarschijnlijk is het de kat van de buurvrouw, zij is hem iedere avond aan het roepen terwijl wij verstard onder de dekens liggen te baden in angstzweet…
Ook hebben we natuurlijk salamanders (daar ben ik niet bang voor!), heel veel mieren, heb ik afgelopen week een stuk of twee, drie kakkerlakken opgeruimd en hebben we sinds gister een kat! De kat van een lokale vriend die aan het verhuizen is. We zijn net terug van de kapper. Looks like new! Hij is heel lief, loopt de hele dag achter je aan om je kopjes te geven en ‘praat’ tegen je.

Wat we van het weekend gaan doen weten we nog niet. Vandaag waren we al om 12.30 thuis, al moesten we wel thuis nog wat werken, en maandag hebben we vrij om te vieren dat Indonesië 70 jaar van Nederland af is. Lang weekend dus! We wilden eigenlijk het hele weekend naar Ubud gaan, maar omdat afgelopen twee weken best duur waren (aanschaf van handdoeken, kookspullen, poetsspullen, etc) hebben we besloten om niet het hele weekend te gaan. Liever ga ik ook niet één dag want dat is echt te weinig tijd. Het is om 19u al even donker als om 3u!

Dinner’s ready! Sla met fetakaas (suuuuper duur hier!), paprika, komkommer en uitjes. En we gaan de minions kijken. Tot volgende week!

Ohja; ik heb dus ook een nieuw nummer. Appen? Stuur me even een privéberichtje op facebook of mail me even, vind het niks om hier zomaar mijn nummer neer te zetten. Kusjes!

P.s. ik zal ook weer wat foto's toevoegen :)

  • 14 Augustus 2015 - 13:27

    Chelsy:

    Super leuk om dit te lezen viev! Kennelijk heb je t erg naar je zin!
    Fijn dat t je zo bevalt en echt vet dat je naar Bali bent! Geniet ervan xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Sanur

Bali

Happenings from Bali life

Recente Reisverslagen:

11 Oktober 2015

Singapore!

05 Oktober 2015

The party won't start 'til I walk in!

11 September 2015

Phones....

31 Augustus 2015

Long time no see (read)

14 Augustus 2015

I'm okay mait!
Vivian

Slappe verhalen uit Bali

Actief sinds 29 Juli 2015
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 4837

Voorgaande reizen:

29 Juli 2015 - 01 Februari 2016

Bali

Landen bezocht: