Phones.... - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Vivian Muijrers - WaarBenJij.nu Phones.... - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Vivian Muijrers - WaarBenJij.nu

Phones....

Blijf op de hoogte en volg Vivian

11 September 2015 | Indonesië, Sanur

Vorige week donderdag, 3 sept, zijn we naar Interfood Bali geweest met de collega’s. Hartstikke gezellig en natuurlijk flink wat wijn geproefd om 11AM om uiteindelijk om 12PM flink aangeschoten met een flinke grijns op zoek te gaan naar lunch. Natuurlijk hebben we ook een fles wijn gekocht en wat leuke contacten gelegd.

Vrijdagmiddag zijn we met collega’s naar de opening van het Ritz Carlton in Ubud geweest. Werkelijk prachtig! Het is een mini dorp met een hotelgedeelte, appartementen met ieder eigen zwembad en buiten- en binnendouche, een slaapkamer met rozenblaadjes en handdoeken in de vorm van 2 zwaantjes als een hart op het bed. Een binnenkomst met een prachtig uitzicht, een apart spagebouw en twee of drie eetgelegenheden. We werden overal met de buggy naartoe gereden en kregen overal kleine hapjes en drankjes.
Uiteindelijk werden we bij het gemeenschappelijke zwembad afgezet waar een soort socialize party was. Er liepen constant mensen rond met drinken, er was een minibuffet, een wijnbuffet, mijn nu al favoriete Balinese band trad op (Gus Teja) en overal hingen lichtjes in de bomen. Het was net zo’n feest als dat je alleen in de films ziet, je werd er zó gelukkig van!

Ik werd door twee collega’s uitgenodigd om zaterdag een tour naar het noorden te doen. Vrijdag was een nieuwe Nederlandse stagiaire gekomen om hai te zeggen en ik heb haar vrijdagavond en zaterdag meegesleept. We warden om 8u op kantoor opgepikt met jeeps. Met twee collega’s per jeep zijn we richting het noorden gereden. Toen we van de grote weg af waren, mochten we op de bank gaan staan om met het hoofd uit het dak te komen en in de hele kleine wegen mochten we zelfs op het dak zitten.
We begonnen bij een tempel, waarna we via rijstvelden naar een flower farm gingen en coffeebreak hadden met Balinese zoetigheden. Daar mochten we gaan bloemschikken met bloemen die we zelf gingen kappen. Hierna zijn we bovenop een berg gaan lunchen – een Balinees / Indonesisch buffet – met een geweldig uitzicht over het dal. Met een afterlunchdip zijn we naar een gebied gegaan waar lava terecht is gekomen. Heel apart om te midden van een soort houtskoollandschap te staan en te realiseren dat ook dat een natuurverschijnsel is. Vanuit hier zijn we – op het dak van de jeep – doorgegaan naar een floating restaurant waar we vanuit beneden uitzicht hadden over het meer. Daar kregen we koffie en hierna zijn we terug naar kantoor gereden.
De hele trip was onder begeleiding van een cameraploeg. Zij filmden ons en maakten foto’s van ons ter promotiemateriaal. Soms moesten de jeeps stoppen zodat iemand kon uitstappen om vanuit de goede hoek een filmpje te maken over hoe wij aan kwamen rijden. Nu snap ik hoe ze altijd aan die goede beelden van celebrities komen!

‘s Avonds ben ik bij Vera – de nieuwe Nederlandse stagiaire – in Seminyak blijven slapen. We wilden naar een strandfeest en terwijl we onderweg van kantoor naar haar waren, kreeg ik een platte band. Ik heb toen de scooter langs de weg laten staan en we hebben de scootertaxi tot haar gepakt. Eenmaal bij haar hebben we ons klaargemaakt en zijn we met haar scooter en Google Maps naar het strand gegaan. Onderweg stonden we te wachten voor het rode licht toen er iemand heel hard langs ons door het rood reed en onderweg naar telefoon uit mijn handen grijpte. We zijn erachteraan proberen te rijden, maar hij reed echt onverantwoord hard.
We zijn gestopt, hebben alles gerelativeerd en zijn met Google Maps via mijn telefoon richting te politie beginnen te rijden. Toen we bijna daar waren, reed er iemand langs en greep nu mijn telefoon uit mijn handen! Ik had hem nog wel extra laag en verborgen gehouden! Beide keren heb ik heel hard geschreeuwd en kreeg ik een blik alsof ze me gingen vermoorden. Als ik eraan terug denk krijg ik nog altijd kippenvel..

Uiteindelijk zijn we toch op het strand aangekomen, maar natuurlijk was alles al afgelopen. Toen zijn we maar naar huis gegaan. Wat een roteinde van zo’n geweldige dag!
‘s Zondags hebben we flink uitgeslapen, zijn we mijn scooter gaan oppikken en hebben we verder niets meer gedaan. Vera bleef nu bij mij slapen want maandag zouden we nog een tour doen.
Ook maandag warden we om 8u opgepikt – deze keer met 1 auto meer, gezien er twee collega’s extra meegingen. We zijn weer bij een tempel begonnen, hebben daar gebid zoals de locals doen met de priester – kregen rijst opgeplakt zoals de locals krijgen – en hebben erna Balinese offers leren maken. Hierna hadden we coffeebreak in een dorpje – lokale koffie met zoetigheden – en zijn we door het dorp gelopen. Het was niet eens bereikbaar met de auto. Na deze bezichtiging zijn we naar de botanische tuinen gegaan en gaan lunchen op een andere berg, weer met prachtig uitzicht. Na de lunch zijn we naar beneden gegaan om daar te gaan kanoën. We zijn met kano’s het meer overgegaan en hadden daar weer coffee break. Uiteindelijk zijn we via het rainforest terug naar huis gereden. De terugrit duurde een dikke 2 uur en de hele tijd heb ik op de bank gestaan terwijl de rest allemaal lag te slapen. Dinsdag had ik er overigens wel spierpijn van…

De rest van de week is normal verlopen. Maandagavond heb ik een nieuwe telefoon gehaald, maar die heb ik woensdag alweer weggebracht. Met 53% viel hij al uit vanwege een lege batterij. Gelukkig heb ik een jaar garantie dus ik hoop dat ze het kunnen maken.

Vanavond gaan we – bijna traditiegetrouw – weer naar de reggae night en erna ga ik met Vera en Pipiu door de stad in. Als het goed is neemt Pipi ons mee naar La Favela, een super leuke bar waar veel locals en ook veel westerlingen komen. Dat betekent dus dat we zaterdag hangoverday at the beach hebben en zondag moeten we nog plannen.

Voor nu was het dat wel weer, al zal ik toch wel de helft vergeten zijn.

Ohja, ik heb dus ook wéér een nieuw Indonummer! +62 812 4697 0262

Tot snel! Ciuman!

  • 17 September 2015 - 09:40

    Mick:

    De hubs tog get mit die telefoons he. Zo te leaze deis se sjoon ervaringen op doa. Geniet dr van!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Sanur

Bali

Happenings from Bali life

Recente Reisverslagen:

11 Oktober 2015

Singapore!

05 Oktober 2015

The party won't start 'til I walk in!

11 September 2015

Phones....

31 Augustus 2015

Long time no see (read)

14 Augustus 2015

I'm okay mait!
Vivian

Slappe verhalen uit Bali

Actief sinds 29 Juli 2015
Verslag gelezen: 317
Totaal aantal bezoekers 4837

Voorgaande reizen:

29 Juli 2015 - 01 Februari 2016

Bali

Landen bezocht: