The party won't start 'til I walk in! - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Vivian Muijrers - WaarBenJij.nu The party won't start 'til I walk in! - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Vivian Muijrers - WaarBenJij.nu

The party won't start 'til I walk in!

Blijf op de hoogte en volg Vivian

05 Oktober 2015 | Indonesië, Sanur

Hi all, het heeft bijna een maand geduurd, maar hier ben ik dan weer! Om even verder te gaan waar ik was gebleven – wat ik nog herinner…

We waren uiteindelijk niet naar reggae night geweest, maar hebben Pipiu getroffen in La Favela. Hier viel het een beetje tegen en uiteindelijk zijn we in Sky Garden geëindigd. Een super leuke club met veel verschillende zalen en een rooftop bar. Héél leuk! Halverwege de nacht is Pipiu ervandoor gegaan omdat hij super drunk was. Wij hebben contact gelegd met de fotograaf van de club en hij heeft ons thuis afgezet (met 3 op 1 scooter, hebben we dat ook weer meegemaakt!)
Zaterdag hebben we natuurlijk flink uitgeslapen en kreeg ik te horen dat ik om 17u op het werk moest zijn met mijn laptop omdat hij als WiFi punt gebruikt ging worden voor de CBI training op maandag en dinsdag. Ook zondag heb ik uitgeslapen en niets meer gedaan.

Maandag en dinsdag stonden dan de CBI trainingen voor de deur. Vroeg op het werk zijn om op tijd alles klaar te maken en te joinen. Het was een leuke training, maar het meeste hadden wij al op school gehad. (Marketing, HRM, professionaliteit etc.) De rest van de week heb ik niet veel gedaan.

Vanuit het werk mocht ik op zaterdag naar het galadinner van de 7* Luxury Award in The Trans Hotel. Heel sjieke bedoeling allemaal. Toen we binnen kwamen was er een cocktailuurtje. GRATIS WIJN, DRINKEN!! Erna gingen we naar een grote zaal waar al gauw de show begon.
Er stonden twee dansers op het podium met een spiegeltjespak aan en laserstralen op hun gericht. Dat gaf een heel sjiek effect.
Hierna begon het dinner. Er werd begonnen met foie gras, de eerste keer dat ik dat zou eten en het was echt afschuwelijk. Ik heb één hap genomen en die met veel moeite doorgeslikt en de rest laten staan. Hierna kwam een currysoep met een stuk vis en vistortellini erin. Ik heb een beetje van de soep gehad want die was wel lekker. Alles erin heb ik laten liggen.
* Alle gangen kwamen met een eigen wijn, geweldig! *
Hierna kwam ijs van gin tonic. Dit was echt heerlijk. Ondertussen was er een modeshow, maar ik ben toch niet zo gecharmeerd van de Indonesische mode.. De gin tonic werd gevolgd door een tenderloin steak in eigen saus, aardappelpuree en groentepuree. Dit was echt lekker, maar wel veel. Uiteraard met zijn eigen wijn!
Het toetje was een chocolademousse met iets anders van chocola erin en frambozen ernaast. HEMELS! Ook kwam er een schaal met zoete hapjes erop zoals bij een high tea. Hier zat ik toch echt te vol voor.
Op de uitnodiging stond dat er nog een 18th rooftop afterparty was, maar daar waren de drankjes voor eigen rekening dus daar hebben we een halfuur gezeten en toen zijn we gegaan.

Natuurlijk niet naar huis. We zijn met onze sjieke kleren bij La Favela naar binnen gegaan en een hele leuke avond gehad. Daar heb ik een man uit Abu Dhabi ontmoet die ook lid is van de Facebookgroep Bali Friendships en hij heeft de hele avond drankjes voor ons betaald. (brede smile)
Vera heeft me naar huis gebracht en zondag heb ik wederom uitgeslapen en helemaal niks gedaan.

Maandags en de dagen erna was er vrij weinig te doen op kantoor. Ik ben dan ook maandag en dinsdag geweest en heb vanaf woensdag ‘thuis gewerkt’. Maandag heb ik gedineerd met de Abu Dhabi guy in zijn hotel. Er was steaknight en het was heerlijk. Dinsdag ben ik met Vera iets gaan drinken op het terras en we zouden ‘even kijken’ bij La Favela. Uiteraard werd dit een drunken avond met een afterparty bij Nederlanders die we in La Favela hebben leren kennen. We hadden wat bier gehaald (lang leven Circle K die 24/7 open is!) en zijn bij hun gaan zwemmen. Om 6.30 AM waren we eindelijk thuis en we hebben verder ook helemaal niets gedaan.
Tot het avond werd. Toen appte de Abu Dhabi guy of we zin hadden om uit te gaan. Natuurlijk zeg ik daar geen nee tegen en heb Vera gewoon meegesleurd. We zijn eerst bij zijn villa gaan zwemmen, hij heeft ons geleerd whiskey te drinken en we zijn uitgegaan in Sky Garden. Hij is een super rijke bankier en had voordat we gingen naar de club gebeld dat hij een VIP table wilde. Zo gezegd, zo gedaan. We kwamen binnen en de whiskey stond al op tafel, de mensen warden rond onze tafel weggestuurd en we hebben de hele avond beveiliging rond onze tafel gehad. Geweldig!

Donderdag zouden we met hem gaan raften, maar we waren allemaal zodanig naar de … dat we hebben besloten niet te gaan. Ik heb mijn telefoon (eindelijk) kunnen ophalen en zijn ‘s avonds met hem cocktails gaan drinken op het strand. Hij had een heel leuk tentje gevonden met grote zitzakken op het strand, parasols met gekleurde lampjes.. Echt vakantiegevoel. Natuurlijk zijn we weer als VIP bij Sky Garden beland. (Vandaag hadden we sowieso vrij vanwege muslim day)

Vrijdag hadden we een late brunch (17u) als afscheid. Zijn vakantie in Bali zat erop en hij zou om 19u naar Jakarta vliegen om daar de volgende dag naar Abu Dhabi te vliegen. Omdat de flessen whiskey open waren kon hij ze niet meenemen. Guess waar ze nu staan..
Hij vroeg wanneer we naar Dubai (/Abu Dhabi) kwamen en we hebben naar een vliegticket gekeken. Only €500! Volgend jaar zit ik met de zomervakantie dus met Vera in Dubai!!

Natuurlijk konden we het niet laten om naar de reggae night te gaan. Hierna zijn we weer doorgegaan naar La Favela waar al gauw de tequila rijkelijk vloeide. Dit had natuurlijk flinke invloed op me gezien dit al dag 4 was dat ik aan het drinken was (Vera is iedere avond nuchter gebleven..). Ik zou een taxi naar huis nemen, maar ik heb besloten om toch maar weer bij Vera te blijven slapen. Ross, een Australische vriend van de tattoo studio (we hebben de hele crew daar getroffen) heeft me bij haar thuis afgezet, maar zij was er nog niet. We zijn voor haar deur in slaap gevallen tot zij thuis kwam. Gelukkig was haar telefoon leeg.

Zaterdag hebben we uiteraard flink uitgeslapen en hebben we gechilld bij de tattoo studio. Eigenlijk waren we super ziek, al vanaf donderdag aan het hoesten en een griepje te pakken, dus Vera is rond 24u naar huis gegaan en Mari volgde even later. Ik kon het natuurlijk niet weerstaan om met wat jongens van de studio nog even naar de reggae bar te gaan. Ik had ééntje gedronken en ben nuchter gebleven (write this in history books!!). Ik ben dan ook fijn zelf naar huis kunnen rijden en ben zondag de hele dag in bed blijven liggen. Ik voelde me zó ontzettend slecht dat ik mammie heb opgebeld (ook al zit ik aan de andere kant van de wereld, this girl needs her mommy <3 ). Zij was bang dat ik een longontsteking had en zei dat ik morgen maar naar het ziekenhuis moest gaan.

Eigenlijk zou ik dinsdag naar Singapore gaan met Mari, maar ik moest (moet) Australië nog afmaken dus we hebben besloten dat ik niet mee zou gaan. Uiteindelijk heb ik Mari ook aangestoken met mijn bijna longontsteking dus is zij ook niet naar Singapore gegaan. We zijn maandagavond naar het ziekenhuis gegaan en we hadden gewoon griep. Wat medicijnen meegekregen en lekker in bed alles uitzweten.

Ik voelde me niet eens zo heel slecht meer, het meeste heb ik zondag al uitgezweet, dus ik ben de hele week gewoon naar het werk gegaan. Vera en Mari zijn de hele week thuisgebleven. Dinsdag moest ik van bu Gilda een meeting / discussie bijwonen over wat BPPD allemaal organiseert om Bali te promoten (FAM-trips, tradeshows, sales missons, noem maar op). Helaas was alles in Bahasa.
Woensdag ben ik niet naar het werk geweest. Vera woonde nog altijd een halfuur rijden en ze was zo beroerd dat ik haar echt niet alleen kon laten. Ik heb haar meegenomen naar het ziekenhuis en ze had een flinke keelontsteking. Been there, done that.. Vreselijk!

Donderdag kreeg ik een appje van bu Gilda waarom ik niet op e-mails had beantwoord. Ik zei dat ik niet eens wist dat ik die moest beantwoorden omdat ze aan Mari gericht waren en over Singapore gingen. Ik wist totáál niet waar dat over ging. Toen hebben we een stevig gesprek gehad en kreeg ik te horen dat ik óók ITBM Barcelona moest gaan organiseren, 17-19 november. We will see!

Vrijdag mocht ik een meeting bijwonen at Canggu Beach Club. Een of andere sjieke club met alleen maar westerlingen die de hele dag in sportkleren een beetje hip lopen te doen. Echt vreselijk! We waren er om 10.30, hebben geluncht, de gesprekspartner had ons op een ijsje getrakteerd en toen zijn we gegaan. Om 14.30 waren we terug op kantoor en toen heb ik ook helemaal niets gedaan.

Wat denk je? Nu komt weekend gaat ze weer zuipen? WRONG! Ja, ik heb een schroef los. Vrijdagavond heeft Mari een tattoo laten zetten, heb ik een massage genomen met Vera en zijn we tegen 12u naar huis gegaan. Wel hebben we nog even bij Vera wat gedronken en ook al was het maar 5 minuten rijden, toch ben ik blijven slapen zo moe was ik.
Vera is donderdag verhuisd naar ons oude appartement om de hoek. Lekker kortbij en veel gezelliger. Zaterdag ben ik ook naar mijn oude appartement gegaan. Ze zijn al twee weken aan de weg aan het werken precies voor ons huis. Ze werken van 8 tot 23 dus echt rust krijg je gewoon niet. De hele dag met hoofdpijn in het weekend omdat ze met die zware machines bezig zijn en het hele huis ervan trilt.
Zaterdag zijn we naar de winkel geweest, hebben we spaghetti gekookt en zijn we weer tegen 3u gaan slapen. Zondag hebben we weer flink uitgeslapen (as always) en ben ik met Vera naar de Havaianas outlet geweest. Daar was sale dus heb ik even vier paar slippers gehaald. €12,50 per paar, ideaal!

Nu zit ik weer op kantoor, is ibu Gilda weg t/m donderdag en zijn anderen ook naar andere evenementen. Komend weekend gaan we een weekend naar Nusa Dua. Daar is Nusa Dua Fiesta en Gus Teja treedt op, onze nieuwe lievelingsband. We hebben besloten er een weekend van te maken omdat het best een eindje rijden is en zo kunnen we daar ook meteen de omgeving zien.
Toen Vera dingen aan het opzoeken was om te doen, vond ze de Elephant Cave. Toen ze erover begon, blijkt dat ze met de Tunesian FAM-trip morgen daarnaartoe gaan. Als we willen kunnen we joinen. Dat slaan we natuurlijk niet af! Gratis én (weer) een dag geen kantoor.

Verder hebben we niet meer heel veel meegemaakt. Nog altijd hou ik van Bali en nog altijd is er freedom als ik op de scooter onderweg ben via de Bypass. Het lekkerste is na 12u ‘s nachts. Dan is er vrijwel geen verkeer, doe je je muziekje in (Rowwen Hèze natuurlijk) en kun je lekker doorrijden zonder al te veel rekening te moeten houden. Héérlijk!

Ik ga maar eens door met mijn ‘werk’. Vandaag krijgt Vera haar scooter, gaan we uitgebreid koken en verder héél vroeg naar bed. Vannacht was het uiteraard weer 3.30 voor ik sliep en ik ben helemaal gesloopt. Moet wel dat weekend halen! ;)

Tot schrijfs! Cinta XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Sanur

Bali

Happenings from Bali life

Recente Reisverslagen:

11 Oktober 2015

Singapore!

05 Oktober 2015

The party won't start 'til I walk in!

11 September 2015

Phones....

31 Augustus 2015

Long time no see (read)

14 Augustus 2015

I'm okay mait!
Vivian

Slappe verhalen uit Bali

Actief sinds 29 Juli 2015
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 4835

Voorgaande reizen:

29 Juli 2015 - 01 Februari 2016

Bali

Landen bezocht: