First work week - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Vivian Muijrers - WaarBenJij.nu First work week - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Vivian Muijrers - WaarBenJij.nu

First work week

Blijf op de hoogte en volg Vivian

07 Augustus 2015 | Indonesië, Kuta

There we are again, almost weekend! Just finished a meeting so now I have some time for u guys.

Zaterdag zijn we uit geweest. Tegen 24u kwamen we aan in een best leuke bar; Potatoe Head. Het plafond was helemaal bekleed met houten raamdeurtjes en het lag aan zee. Heel mooi! Helaas erg duur; RP 130.000 ( = bijna €10) voor een cocktail. Daar kwam 2000 ‘servicekosten’ bovenop. Na een drankje waren we dus weg.
We zijn toen naar een karaokebar geweest en toen deze om 3AM sloot, zijn we door locals naar een reggaebar meegetrokken. Toen die om 4AM ook sloot, zijn we naar weer een andere bar aan het strand gegaan. Met onze dronken kop kregen we natuurlijk het idee om de zee in te gaan; Mari kleedde zich al uit. Ik erachteraan, extra de spullen uit mijn tasje gehaald en onder slippers gelegd, is nog mijn telefoon gestolen – gelukkig met Indonesische simkaart.

Ook was een portemonnee gestolen met bankpasjes, flink wat geld en andere belangrijke zaken. We zijn door een local naar het politiebureau gebracht voor aangifte en hij heeft ons hierna ook thuisgebracht (8AM lag ik in bed waarna ik niet kon slapen tot 10AM).
Om 17u werd ik zondag’ochtend’ wakker gemaakt door Mari, we zouden naar Kuta gaan om haar kleding op te halen bij de tailor. We zijn dus gauw Kuta doorgelopen voor haar kleding, zijn een nieuwe simkaart voor mij gaan halen en erna rechtstreeks terug het bed in gevlogen.

Maandagochtend zijn we om 8.15AM richting kantoor vertrokken en kwamen we 8.45AM aan. We hebben wederom tot 14u moeten wachten tot the boss herself tijd voor ons had. De minister was maandag onverwachts gekomen, de afspraak stond op dinsdag! Omdat hij in ons gebouw was was er veel security en andere 'belangrijke' mensen. Hebben we die ook meteen gezien op onze eerste dag!
Om 14u hadden we de maandagbriefing met het team en kregen we ons project te horen: Ik zorg voor de organisatie van ITB Berlin, Marie organiseert WTM London. Beide grote travelmarkets. Helaas kan ik ITB Berlin niet meemaken, dat is van 9-13 maart en dan zit ik alweer in ons koude kikkerlandje. Ik wil wel kijken of ik dan een week(end)je Berlijn ervan kan maken zodat ik toch kan gaan, en een tripje naar Berlijn is nooit slecht! ;)

Dinsdagochtend hebben we informatie gezocht met betrekking tot onze evenementen en om 10.30AM was er een technical meeting met betrekking tot ITB Asia. Er zouden 6 mensen komen, maar er zijn er maar 4 komen opdagen, terwijl we de dag vantevoren iedereen nog hebben gebeld en gemaild dat er een meeting zou zijn..

Anyway, om 10.30 waren er 2 aanwezig, om 10.50 kwam er nog één en om 11u kwam de laatste. Degene die de meeting verzorgde begon zonder problemen 2 keer opnieuw om de laatkomers volledig te informeren. Ik heb me er gruwelijk aan gestoord dat alles drie keer opnieuw gezegd moest worden.. Ook was de meeting in het Indonesisch, dus we hebben niet veel meegekregen.
’s Middags kregen we de opdracht om het Twitteraccount van BTPB (Bali Tourism Promotion Board) te gaan bijhouden. Ze hebben ons laten zien hoe je automatisch de tweets laat verzenden en hebben wat tweets opgesteld. Mari houdt zich daarmee bezig. Van Gilda (supervisor) kregen we de vraag of we morgen de meeting met festivalorganisaties wilden doen. Zij geven ons informatie over hoe zij zich overseas willen promoten en wij gaan met de minister praten over promotie en eventuele subsidie.

Woensdagochtend werd ik geïntroduceerd bij Jeanette, een mevrouw die de founder is van Ubud Writers Festival. Zij zal ook trainings voor de tourism boards organiseren over hoe een tourism board zich het beste kan presenteren op een travelmarket. Ik moet voor de details van deze training zorgen: wil ze lunch voor iedereen? Zo ja, wat? Heeft ze een projector nodig? Etc.
Om 11AM kwam Gilda ons halen voor de meeting. Er waren 3 mannen van Triathlon en een van Ubud Writers Festival. Wij hebben geinventariseerd waarin ze willen adverteren (inflightmagazines / .com  bloggers en sites / travelmagazines / tv / etc. Wij zorgen alleen voor hun promotie overseas.
Rond 12PM was de meeting afgelopen en om 1PM had Gilda de meeting hierover met the ministry. Wij hadden de deadline van 55min om deze inventarisatie te schematiseren en alle andere promotiematerialen te verzamelen en af te leveren voor de meeting van Gilda met de minister.
This was done around 12.45PM and we had lunch. Around 14, the internet died so we went home to make new tweets with pictures to promote Bali.

* Follow on Twitter: @VisitBali *

Donderdag zijn we rond 12PM al naar Starbucks gegaan om daar te werken. Het internet hier na de lunch is klote. En bij Starbucks is natuurlijk goede koffie! Gilda vroeg ons om te inventariseren:
- 2 Australian travelbloggers
- 2 Singaporean travelbloggers
- 1 Australian TV
- 1 Singaporean TV
- 1 Australian newspaper
- 1 Singaporean newspaper
… En hun contactpersonen om hun uit te nodigen voor het Sanur Village Festival en een programma voor hun op te stellen.

Ik ben net klaar met de meeting met de guys from the Ubud Writers Festival. Mari is met diarree thuis gebleven, waarschijnlijk had ze het eten van de dag ervoor niet moeten eten (toch was het gewoon gekoeld bewaard zoals het hoort..)
Gilda vroeg om een presentative te maken met 3 delen; This is wat we do to promote Sanur Village Festival / Ubud Writers Festival / Triathlon. Ook heb ik Nina, de coordinator van evenementen, erop aangesproken dat we graag een meeting willen met de contactpersoon van Sanur Village Festival om het programma en de media door te spreken. Hij is nu in een meeting in the room next door, so I will keep an eye on him en hem aanspreken dat ik een mailadres nodig heb van zijn staff (“big boss has always staff” – Gilda)

Ook komt er voor Ubud Writers Festival een media trip, maar deze moeten ze zelf organiseren omdat er te weinig tijd is / te veel werk is. Wij zullen alleen alle informative doorgeven aan de minister. Er is sinds dit jaar een nieuwe minister die wél het belang van marketing en promotion inziet met betrekking tot Bali. Er is een budget uitgetrokken, niet voor de producten van Bali (deze festivals te sponsoren), maar om de producten van Bali te promoten.

Tomorrow is moving day! Eindelijk gaan we naar het andere appartement (ik zal wat foto’s proberen up te loaden) en kunnen we zelf koken. Ook is het nieuwe appartement veel kortebij het werk dan die waar we nu zitten.
Spannenddd!

Verder heb ik maandagavond (we hebben na onze eerste ‘zware’ werkdag maandag een manicure, pedicure en een Bali massage genomen) een triple forward helix piercing laten zetten. Ik wilde dit al langer, maar had mezelf beloofd deze te nemen als ik mijn propedeuse had. Toen ik hem eindelijk had, liet ik hem niet zetten omdat ik binnen 2 weken in Bali zou zitten. Wie weet hoe de omstandigheden zouden zijn. Goed dus! Het was de tattoo- en piercingshop waar de local werkt die ons zaterdag ook heeft meegenomen naar het politiebureau. Alles was hygiënisch en ok. En natuurlijk ook veel goedkoper: RP 500.000 - €35. Daar heb ik in Nederland één piercing voor als ik naar een goedkope shop ga! Ik zou dus stom zijn als ik het niet deed.

Dinsdag zijn we met diezelfde local naar Canggu Beach geweest, prachtig! Google: Echo Beach Canggu. Zegt genoeg ;) We waren pas laat terug, dus waren woensdag stikkapot. We zijn woensdag dan ook vroeg naar huis gegaan en zijn meteen in slaap gevallen. Natuurlijk kwamen we ‘s avonds niet meer in slaap dus waren we donderdag alsnog kapot moe. Donderdag zijn we weer vroeg in slaap gevallen na het werk en ook ‘s avonds ben ik vroeg gaan slapen. Nu ben ik gelukkig weer redelijk bijgeslapen.

Vanmiddag wil ik gaan kijken voor een nieuwe telefoon. Gelukkig had ik mijn oude ook mee dus kan ik die gebruiken, maar het blijft gewoon vervelend geen goed werkende telefoon bij je te hebben. Ik heb me laten vertellen dat er op de main road een iStore is, let’s find out iPhone 
Ik heb net iemand van het parlement van Bali, een stakeholder van BTB én een man met 25 jaar ervaring in de evenementenorganisatie leren kennen. Fijne man. Hij zei 'if you need any information about Bali tourism, or just tourism, or just events, ask downstairs where I am. You are welcome anytime!' .

Nu ga ik de guy from Sanur Village Festival proberen te vangen. Talk to u soon! XO

  • 07 Augustus 2015 - 10:37

    Francien Brüll:

    Hey lieverd een gele ervaring al achter de rug in korte tijd. Maar kan zeker de pret niet drukken met de ups en downs. Dit zal zeer zeker niet meer gebeuren hier heb je les uitgetrokken. Blijf jezelf met je humor en inzet het komt allemaal goed. Veel plezier en werkplezier. Zie je volgend verhaal weer tegemoet. Dikke knuffel

  • 07 Augustus 2015 - 16:26

    Mick:

    fijn om te leaze dat ut dig allenej zo fijn aafgeit doa. succes verder (y)

  • 08 Augustus 2015 - 03:39

    Rosanne:

    Vivke!
    Es ich dit zo lees ving ich t joamer dat d'r ginne verborgen camera urges hink, heij dich doa Waal zaat eweg die zee in wille zeen rennen !!
    En dich mit die Aziaten aan de kal, dat hou ich on nog Waal ns gear mit gekregen

  • 08 Augustus 2015 - 03:42

    Rosanne:

    (Bin Hie duidelijk nog neet ervaren in dus vandaar nne tweede )

    Amuseer dich nog mer en ich Bin benuujd noa dien volgend verslagje.
    Dikke knuffel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Kuta

Bali

Happenings from Bali life

Recente Reisverslagen:

11 Oktober 2015

Singapore!

05 Oktober 2015

The party won't start 'til I walk in!

11 September 2015

Phones....

31 Augustus 2015

Long time no see (read)

14 Augustus 2015

I'm okay mait!
Vivian

Slappe verhalen uit Bali

Actief sinds 29 Juli 2015
Verslag gelezen: 288
Totaal aantal bezoekers 4834

Voorgaande reizen:

29 Juli 2015 - 01 Februari 2016

Bali

Landen bezocht: