Arak - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Vivian Muijrers - WaarBenJij.nu Arak - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Vivian Muijrers - WaarBenJij.nu

Arak

Blijf op de hoogte en volg Vivian

01 Augustus 2015 | Indonesië, Kuta

Ready or not, here I come! Hi guyssss, has been a couple of days, but now I have some time for you :)

De allereerste dag zijn we naar Kuta gegaan. Leuke stad, maar er was geen vonk. Erg toeristisch met alle souvenirshops en de owners die je bekans naar binnen sleuren. We constantly said we're here for six months so that we will come back...
Mari heeft een blazer met rok bij een tailor laten maken voor maar €35. Ik heb (bij de Primark!) voor mijn blazer alleen al €25 betaald, voor ik naar huis kom ga ik daar dus nog even langs!

's Avonds zijn we natuurlijk weer laat opgebleven chatting with the locals. They got some beer, we got some nothing (does cosiness count?) Ik word achterna gezeten door een local, Budie, 38 jaar. Hij woont hier tegenover en is helemaal gek van me. In het begin is aandacht leuk, maar na een tijdje wordt het bloedirritant..

Gisteren zouden we opgepikt worden door een andere intern van the office, ook Nederlands. Ze zouden tussen 11 en 12 hier zijn, maar mailden om 9.30 dat het around 15 zou worden i.v.m. een ceremonie waar de driver naartoe moest. Om 16.30u waren ze er eindeijk! Het verkeer stond redelijk vast, maar wij hebben een dag verspild aan wachten op hun! Binnen 10 minuten stonden we namelijk weer buiten..
We hadden om 18.30 een afspraak om een ander appartement te bezichtingen in de buurt van het kantoor. Nadat we op kantoor zijn geweest hebben we wat gegeten aan de overkant en zijn we naar het appartement gegaan. Diegene die ons zou ontvangen was er niet, maar de buurjongen had gelukkig de owner gebeld die ons met alle plezier rondleidde. Helaas hebben we het moeten laten gaan want er stond buiten 2 bedden geen furniture.

Toen we terugkwamen stond Budie natuurlijk alweer te wachten. We hebben weer tot 3u vannacht met hun buiten zitten kletsen en drinken. Ze hadden arak bij zich, een typisch Indonesisch drankje. Het bestaat in verschillende strength, 1 tm 3. Zij hadden 2 en dronken het absoluut niet puur, maar Mari en ik vonden het puur zelfs lekkerder dan hun mix met Sprite. Er zijn twee varianten: made of rice or made of coconut. Both are very tasty! It's like Malibu.
Voor we naar bed gingen hadden we de plannen om naar Ubud te gaan vandaag maar van tafel geschoven en afgesproken om uit te slapen en naar het strand te gaan, aangzien we vanavond ook al uitgaan.

So said, so done. Vanmorgen werd ik om 13u wakker van gebonk op de deur. Het was Mari die haar breakfast kwam halen (zij heeft geen fridge op haar kamer). We hebben nog wat gekeuveld en zijn met de scooter richting Sanur Beach vertrokken (ja, op de scooter!!).
In Sanur hadden we sowieso een bezichtiging van een ander appartement. Het was echt ontzettend mooi en we hebben dan ook meteen getekend t/m december. Het kost hetzelfde als dit guesthouse, maar is duizend keer beter. Ook Sanur zelf is echt een ontzettend leuke stad. De interns die ook in dit guesthouse verblijven en volgende week vertrekken zijn ook helemaal verliefd op de stad.

Na de bezichting zijn we deposit gaan halen, iets gaan eten (wel echt een toeristenstad: ze hadden bitterballen en kroketten!) en toen zijn we via de Carrefour en een straattentje naar het guesthouse gekomen waar ik me even heb teruggetrokken. De jetlag komt harder aan dan gedacht..

Wat trouwens wel interessant is, zijn de adressen. Het adres van dit guesthouse bijvoorbeeld is Jl. Margapadmayana Blok C no.99, Imom Bonjol, Denpasar - Bali
- Jl. Margapadmayana is de wijk
- Blok C is de straat
- No.99 is het huisnummer
- Imom Bonjol is de hoofdstraat
- Denpasar is de stad
- Bali is de provincie

How to read an adres....

Morgen gaan we terug naar Kuta om de kleren van Mari op te halen. Verder zijn we niet veel van plan behalve vroeg naar bed te gaan. Maandag beginnen we at the office and we have to be there at 9 :|

Zaterdag verhuizen we naar het nieuwe appartement, I'm already in love!! (I'm in love with the coco, I got it for the lolo.. Haha)

Verder heb ik ook niet veel meer te melden geloof ik haha.. Did i said we have a pet? A turtle! It's name is Rainbow. Hij zat hier in een kleine bak en we hebben een grote bak voor hem gekocht en wat stenen gezocht. Heel leuk! Everyone loves it already haha.

By the way, all the English is because I'm talking English all the time. I'm even already thinking in English! And my English is not as bad as I thought. (Rumen; we are not as bad as we think, you should've go to somewhere you had to talk English. Very goof for you as well!!)

Well, I'm gonna have a shower because we're taken out by a Dutch friend who's coming here for many years. He can show us the good places.

Have a nice evening and talk to u soon! XOXO

NB; ik krijg echt de kremp van deze site haha. Ben al 7 keer opnieuw moeten beginnen omdat ik weer ergens verkeerd op klikte en alles kwijt was...

• 02 Augustus 2015 - 09:08

Nienke V Liere:

Geweldig Vievvie! Ik wens je een super tijd! En let goed op jezelf! xxxxx

• 05 Augustus 2015 - 13:33

Jan Nauts:

Hadie Vivian,

heel mooi dat je er nu ECHT bent.
    Fijn om te lezen dat je het nu al zo naar de zin hebt, ik blijf het volgen,
    take care en veel plezier,
    Jan N