Eerste avondmaal - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Vivian Muijrers - WaarBenJij.nu Eerste avondmaal - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Vivian Muijrers - WaarBenJij.nu

Eerste avondmaal

Blijf op de hoogte en volg Vivian

29 Juli 2015 | Indonesië, Denpasar

Waar moet ik beginnen?! Gewoon bij het begin denk ik? ;)

Het begon allemaal, deze morgen in mijn melkherberg... Nee nu even serieus. Tegen 13.15 NL tijd zijn we - na het eerste zware afscheid van vandaag - richting Schiphol vertrokken. Toen we daar rond 15.30 aankwamen hebben we ingecheckt, het zwaar koffer al weggebracht en zijn we wat gaan eten en drinken. Nadine vond het maar leuk allemaal, haar vakantie dit jaar is dus op Schiphol :)

Vanaf 20u mocht ik boarden, rond 19.45 ben ik gegaan. Het viel even zwaar, maar eenmaal na de douane nog een laatste telefoontje gehad waarna ik mezelf weer goed bij elkaar heb weten te rapen.
Om 20.45 zat ik in het vliegtuig, aan de raamkant in het midden. De vrouwen waar ik naast zat waren ook allebei alleen, dus we hebben ons met zijn drieën leuk geamuseerd. Eén heb ik op Facebook toegevoegd. Zij ging als dramadocente vanuit Engeland in Singapore werken (we hadden een tussenstop in Singapore) en zei dat ze af en toe voor een weekendje naar Bali kwam. Als ze dat deed zou ze een berichtje sturen.

De 10-urige vlucht is me 100% meegevallen. Tegen 23u kregen we dinner, vegetarian pasta or chicken with rice. Doe maar pasta :) Hierna heb ik 12 years a slave gekeken (wat een tegenvaller!!) en ben ik gaan slapen. Ik ben wel om de twee uur wakker geworden, maar over het algemeen heb ik goed geslapen. Tussendoor heb ik nog 50 Shades of Grey gekeken, maar wat een tegenvaller!! Om 8u werden we ongeveer allemaal wakker, waarna we breakfast kregen; gepocheerd ei met groenten fruit en yoghurt. Hierna ben ik weer in slaap gevallen.
Tegen 9u (nog altijd NL tijd --> 15u Singapore/Bali tijd) zijn we geland en hebben we een uurtje op het vliegveld moeten wachten. Hier heb ik een man uit Brabant leren kennen die voor zijn werk constant reist. Hij woont momenteel in Thailand en voelt zich helemaal niet meer thuis in Nederland. Heel leuk om over gepraat te hebben.

Rond 16.30 Singapore/Bali tijd zijn we weer verdergegaan met de 2-urige vlucht naar Denpasar. Ik ben extra wakker gebleven zodat ik 's avonds kon slapen. Ik heb Gluckauf gekeken, nog zo'n tegenvaller. Wat ben ik blij dat ik die films allemaal niet in de bioscoop heb gezien!

Toen we eindelijk om 19.30 landden op Denpasar moest ik eerst een paspoortcheck door. Hierna nog eens een douanecontrole wat ik op Bali kwam doen en voor hoelang, waarna ik eindelijk een uur op mijn koffer mocht gaan wachten.

Eenmaal alles bij elkaar, kon het zoeken naar degene die me zou oppikken beginnen. Helaas stond zij er niet dus heb ik alsnog een taxi moeten pakken (met de staart tussen de poten naar de taxidrivers die me eerder al een rit hadden aangeboden). Dit was een hele fijne man en heeft me onderweg vanalles over het eiland en de tempels verteld.

Toen we bij het hotel kwamen stond mijn reismaatje Mari uit Finland al op me te wachten. Zij is gisteren aangekomen. Samen zijn we naar mijn kamer gegaan, heb ik me gedouched, snel met pap en mam geskyped en zijn we wat gaan eten. Het hotel ligt in een vrij donker steegje - niet eng - dat uitkomt op een ontzettend drukke weg waar niet eens een voetpad loopt. Er zat een man langs de weg met een rode staaf die ons naar de overkant loodste.

Hier had ik nasi putih: een omelet met gebakken uitjes, kroepoek, rijst en een bakje ontzettend lekkere maar super spicy satésaus. Mari had nasi campur: rijst met side dishes, geen idee wat zij allemaal op haar bord had liggen, het zag in ieder geval goed uit. Samen waren we, met ieder één drankje en 6000 tax, 70.000 roepies kwijt, nog geen €5!

Hierna zijn we naar een winkeltje gelopen om alvast een fles water en wat te drinken voor morgenvroeg te kopen. Natuurlijk ging er ook een fles bier mee..
Toen we terug liepen, waren we te ver doorgelopen en kwamen we langs een veranda waar wat mannen aan het biljarten waren met een biertje. Zij riepen ons terug en zeiden dat het niet verstandig was om door te lopen omdat verderop in de steeg veel honden liepen. Met één van hun, Budi, zijn we aan de praat geraakt over de decoratie van de straten. Dit is ceremonieel. Ieder huis heeft hun eigen versiering en altaartje met dezelfde basiselementen; bloemen en rijst, liefst in wit, rood en zwart. Dit zijn de kleuren voor het goeds op Bali.

Omdat we met Budi stonden te praten kwamen er meerderen op ons af. Uiteindelijk hebben we zeker anderhalfuur op een bankje gezeten en werden we door Budi op een biertje (bintang) getrakteerd. Om 2.30u Bali tijd (20.30u NL tijd) zijn we maar eens terug naar de kamer gegaan. We hebben nog een halfuurtje gepraat en toen is Mari ook naar haar kamer gegaan. Ik heb hierna nog even met pap en mam geskyped en nu schrijf ik dit.

Ik vind het nu al helemaal geweldig hier. Ik heb de stad nog helemaal niet bij daglicht gezien en heb pas een paar locals gesproken, maar ik ben bang dat ik het heel zwaar ga hebben als ik naar huis moet komen in februari. De mensen zijn ontzettend aardig. Iedereen groet je en als je interesse en beleefdheid toont, is iedereen bereid je te helpen, of ze nu wel of geen Engels spreken.

Overal in de straatjes zijn de mensen een eigen klein winkeltje aan huis begonnen waar ze de belangrijkste middelen verkopen. Ook kwamen we langs wat kraampjes waar het eten vers gemaakt werd. Eentje daarvan sprak me heel erg aan. Zij staat achter de barbecue zelf de sateetjes te grillen om ze met rijst te serveren in een heel mooi wegwerpbakje. Daar zal ik zeker eens stoppen deze week!

Onderhand is het 5u Bali tijd en moet ik maar eens gaan slapen. We hebben afgesproken om om 10u op te staan morgen om enigszins ritme te krijgen. Doordat ik zoveel in het vliegtuig heb geslapen ben ik niet heel erg moe.
Het was trouwens wel leuk om mee te maken om door de tijdzones te vliegen. Je stijgt op als het donker is, midden in de nacht is het gewoon licht doordat je naar een andere tijdzone vliegt, en als je uitstapt op Bali is het weer donker omdat je zo lang onderweg was.

Voor de mensen die het leuk vinden af en toe jaloers te worden gemaakt; voeg me toe op Skype! Met 'vivianmuijrers' moet je al ver komen.
By the way; iedereen bedankt voor alle berichtjes en excuses als je niks terug hebt! Ik heb nog geen tijd (en zin...) gehad om alles te beantwoorden en iedereen apart mijn verhalen te vertellen.

Liefs en tot schrijfs!

  • 29 Juli 2015 - 23:35

    Fam.Blom:

    Heij die vief, wat leuk dit verhaal, gewèldig! Zo kunnen we je toch blijven volgen.
    Haut diech good, blief gezond en doog dien dingk, dan geit ut zeker good komme allemaol!
    Groetjes van de blumkes oet vallekeberg.

  • 30 Juli 2015 - 08:13

    Francien Brüll:

    Hallo Vivian wat leuk om dit te lezen. Geniet er maar van en pas goed op jezelf. Weet zeker dat deze droom voor jou heel veel betekent en wordt waar gemaakt dikke knuffel

  • 30 Juli 2015 - 08:22

    Marga Janssen:

    Leuk dat je dit allemaal zo uitgebreid schrijft. Houd ons maar op de hoogte, wordt vervolgd.

  • 30 Juli 2015 - 10:49

    Dimphy:

    Heeeej Viv!
    Top om je zo te volgen :)... cijn dat je met weinig stress zo goed landt (in many ways)... tja en als het reizigers bloed je te pakken krijgt

  • 30 Juli 2015 - 11:18

    Wiel En Angeline:

    Gelukkig is alles goed gegaan, genieten zal geen probleem zijn zo te lezen, we zullen je zeker volgen en af toe eens mailen.
    Liefs en groet Wiel en Angeline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Denpasar

Bali

Happenings from Bali life

Recente Reisverslagen:

11 Oktober 2015

Singapore!

05 Oktober 2015

The party won't start 'til I walk in!

11 September 2015

Phones....

31 Augustus 2015

Long time no see (read)

14 Augustus 2015

I'm okay mait!
Vivian

Slappe verhalen uit Bali

Actief sinds 29 Juli 2015
Verslag gelezen: 405
Totaal aantal bezoekers 4839

Voorgaande reizen:

29 Juli 2015 - 01 Februari 2016

Bali

Landen bezocht: